2013-02-27
If my past is any sign of your future you should be warned

John Mayer – I Don't Trust Myself (With Loving You)
 
Tänkte jag kanske borde presentera mig lite nu, det känns lämpligt nu när jag gjort en nystart här på bloggen.
Jag heter Sarah, är 17 (18 om 48 dagar) år och bor i Uppsala. Jag är beroende av träning och tänker kanske lite för mycket på vad jag äter.
Jag är en sommarmänniska, fast jag gillar vinter. Jag tröttnar dock på den efter några veckor. Vintersporter är bland det coolaste som finns, vill inget hellre än att bli bra på att åka snowboard.
Efter studenten drömmer jag om att flytta till Spanien och lära mig prata spanska flytande. Jag är dock på god väg, om jag får säga så själv. Jag älskar språket, blir helt lyrisk varje gång jag hör någon prata det och vill bara gå fram till dem och säga hola. Av rädsla för att folk ska tro att jag är ännu konstigare än de redan tycker låter jag bli. Var i Spanien i en spansk familj en vecka i oktober och det är en klar underdrift att säga att jag trivdes som en fisk i vatten.
Musik är min drog. Jag är hellre blind än döv, kan inte tänka mig ett liv utan musik. Favoritbandet är My Chemical Romance, fast det är också det enda bandet ur den genren jag tycker om. Annars lyssnar jag mest på indie rock och lite typ singer-songwritermusik, vad nu det är för något. Tidigare tyckte jag att svensk musik=bajs, men sen upptäckte jag tack vare min kära vän Lina bandet Kent och efter det blev det bara bättre. Nu gillar jag lite allt möjligt svenskt.
I övrigt är jag en väldigt flummig, social och utåtriktad tjej, som älskar att prata, flamsa och äcklas av tanken att det är tabu att prata med främlingar i Sverige.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0