2013-02-22
solo quiero un poquito de tu vida entera

Efecto Pasillo – Pan y Mantequilla

Hej, det var ett tag sen va? Blir alltid så sugen på att börja blogga igen, men så gör jag aldrig det. Men ja, nåt inlägg ibland kan jag väl bjuda på.
Vad har jag då att säga denna gång? Inget speciellt egentligen, men ville dela med mig lite av min underbara vecka med mina underbara spanjorer.
Fredagen (8/2) var jag väldigt nervös men samtidigt ganska taggad på att de skulle komma hit. Huset var storstädat och allt var klart för att ha Sara och Javi hos oss.
Bilresan till flygplatsen va outhärdlig. Dels för att jag var nervös och dels för att min pappa vägrade lova mig att han inte skulle dra några skämt. Flyget var försenat och vi väntade i ankomsthallen ungefär en timme innan 17 spanjorer och deras två lärare kom ut genom dörrarna. Ni kan ju gissa om jag var nervös då. 
Bilresan på väg hem var väl ungefär så stel som jag förväntade mig, men som tur var tror jag att de var rätt trötta, så det var nog inte hela världen.
Vid middagen sen när vi kom hem skulle pappa berätta att min systerson är två, så då sa han stolt "tiene dos anos". För er som inte haft turen att lära er spanska betyder det "han har två anus". Härligt sätt att lätta på stämningen i alla fall.
På lördagen var det tidig morgon för att åka i väg till Flottsbro och åka skiiiidor. Helt ärligt såg de ut som ankor när det åkte och de ramlade en hel del men det var skitkul!
Söndag dumpade jag och Sara Roempkie dem på Gränby för att kunna plugga en stund till nationella i matte på måndagen.
Måndag var som sagt prov, följt av lasergame och middag på DPDPDPDP (DRAGON PALACE). De eldade ätpinnar och hade sönder en soyaskål, men annars gick det bra.
Vit tröja på lasergame är ju inte att föredra, så jag tog av mig den. ALL IN ALL IN ALL IN!!
Onsdagen var vi i Stockholm och det var rätt tråkigt. Museum och sånt som man måste göra när man åker med skolan.
I en liten grotta på Naturhistoriska.
På onsdagen var det lite roligare. Vi hade fritid i Stockholm, varpå jag köpte mig en ny plånbok och en mössa för (hör och häpna) totalt 100 riksdaler. Sen var vi på riksdagen, mindre kul, men guiden snacka spanska så jag var nöjd.
Torsdagen var helt jävla underbar. Först skridskor (JAG SÄGER BARA BAMBIII) och därefter pulka i sunnerstabacken. Snyggingen och två andra åkte i badbyxor så vi fick oss en härlig syn!
På eftermiddagen bjöd jag på en svensk klassiker, men i brist på isvak blev det bastu och kasta sig i snön, vilket också funkar ju!
På kvällen var det avskedsfest. Det var kul, men ganska sorgligt, veckan hade ju gått så himla fort och jag kände att vi kom varandra väldigt nära.
Fredag var det skola, följt av lite fritid i Uppsala och sedan Arlanda. Där var det väldigt känsloladdat.
Gullisarna samlade snö i en flaska för att ta med sig hem.
Javi kom fram och frågade hur man sa "te echaré de menos" på svenska, men eftersom "jag kommer att sakna dig" var lite för långt och komplicerat nöjde han sig med att lära sig det på engelska. "I will miss you" sa han till mig. Sara kom och gav mig en kram, sa "jag vill inte åka" och borrade in sitt ansikte i min halsduk. Vår lärare sa att det aldrig varit så mycket tårar i ett utbyte tidigare. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0